۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷

مدیرکل اوقاف کرمانشاه:

موقوفات کرمانشاه پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند

موقوفات کرمانشاه پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند

کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: موقوفات این استان پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند.

حجت الاسلام محمد صالحی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه موقوفات پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری و تولید دارند، اظهار کرد: راه اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات با تولید ۲۰۰ کیلووات انرژی، کاشت نهال‌های سنجد، بادام و انگور با استفاده از فناوری گراوسیس در پنج هکتار از اراضی بقعه متبرکه امامزاده حسین (ع) سنقر و کلیایی از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

وی افزود: راه اندازی کارگاه‌های تولیدی خیاطی و کفاشی در بقاع متبرکه با اشتغالزایی تعدادی از افراد و برنامه‌ریزی احداث گلخانه در موقوفات را از جمله مهم‌ترین اقدامات تولیدی اوقاف در استان کرمانشاه طی سال ۹۹ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه نامگذاری ۲۲ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری به عنوان سنت مبارک نقشه راه و برنامه مدون کشور را طی یک سال مشخص می‌کند، گفت: افزوده شدن پسوند اقتصادی از سال ۱۳۸۸ در نامگذاری سال‌ها توسط مقام‌معظم رهبری نشان از اهمیت اقتصاد و معیشت مردم دارد.

وی با اشاره به تاکید رهبر بر واژه تولید برای سه بار در دهه ۹۰ ادامه داد: اهمیت و توجه به تولید ملی در کلام مقام معظم رهبری یکی از کلید واژه‌های مهم شکوفایی اقتصادی کشور است.

صالحی گفت: با کاهش سرمایه گذاری داخلی به ویژه در بخش صنعت، اشتغال زایی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و کشور با مشکلات عدیده‌ای همراه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: در کنار هم قرار گرفتن تولید و پشتیبانی در کلام رهبر انقلاب، بیانگر این است که از یکسو تمامی افراد جامعه از جمله مردم و مسئولان از تولید داخلی حمایت و پشتیبانی کنند و از طرف دیگر در راستای زدودن موانع تولید گام بردارند.

وی با اشاره به آلودگی سال ۹۹ به ویروس کرونا افزود: پزشکان و پژوهشگران ایرانی جلوتر از بسیاری از کشورها اقدام به مراحل تولید واکسن کرونا کرده و در سطوح پایین‌تر همچون تولید ماسک به خودکفایی کامل رسیدند، این مهم به پشتوانه اتکا به توان داخلی است.

کد خبر 5174805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha